Bel ons via 030 - 60 39 114

Ga naar het contactformulier of bel 030 - 60 39 114

Green Village als locatie voor jouw business bijeenkomst of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Ga naar het contactformulier of bel 030 - 60 39 114

5 LinkedIn tips voor jouw zakelijke event

LinkedIn is een uiterst geschikt middel voor de communicatie rondom jouw zakelijk evenement. In tegenstelling tot Facebook en Instagram is dit social media platform namelijk volledig gericht op professionals. Maar hoe zet je LinkedIn effectief in voor jouw event? Wij geven je in deze blog 5 tips om door de inzet van LinkedIn meer bezoekers te trekken.

1. Zet de hele organisatie in

In jouw organisatie zitten ongetwijfeld meerdere collega’s op LinkedIn. Vraag hen om de content over het event te plaatsen, liken of sharen. Zo bereik je ook alle connecties van jouw collega’s en dit is simpelweg de ‘goedkoopste’ reclame die je kunt krijgen. Jouw post over jouw evenement verspreidt zich namelijk als een soort van olievlek. Schroom dus niet om jouw collega’s aan het werk te zetten.

De vraag om de content te delen, kun je overigens ook goed aan je leveranciers stellen waarmee je samenwerkt voor het evenement. Via hun persoonlijke- of bedrijfspagina vergroot je jouw bereik nog verder.

2. Maak gebruik van LinkedIn Groepen

Op LinkedIn is het mogelijk om lid te worden van LinkedIn Groepen. Hier komen professionals samen uit dezelfde branche, functie of met dezelfde interesses. Om een specifieke doelgroep te bereiken, kan het dus verstandig zijn om lid te worden van relevante LinkedIn Groepen. Welke dat dan zijn ligt aan het publiek dat je wil werven. Voor een congres voor huisartsen ga je bijvoorbeeld groepen volgen waar huisartsen samenkomen.

Binnen deze groepen kun je werken aan de promotie van je evenement. Plaats hier wel leuke en leerzame content die echt iets bijdraagt. Zoals een inhoudelijk stuk over de plenaire sessie van een congres. Let er op dat de content die je deelt niet te commercieel is. Bouw het op, focus eerst op interessante content, daarna kun je vragen of de leden op jouw event willen komen. Het is daarnaast handig om van tevoren de guidelines van de groepen door te nemen zodat je precies weet wat wel en niet op prijs gesteld wordt.

3. Lok interactie uit

Als de content engaging is, dan bereik je meer mensen. Het bericht komt immers in de timeline van de personen die de content liken of sharen. Maar hoe maak je content die een reactie uitlokt? Het werkt altijd goed om een vraag te stellen in de titel, zeker als die vraag relatief makkelijk te beantwoorden is. Daarnaast houden mensen van content in de vorm van lijstjes. Lijstjes lezen makkelijk weg en zijn daarom een laagdrempelige manier om waardevolle informatie te geven. Denk bijvoorbeeld aan 10 tips of 10 spelregels.

Ook werkt het goed om lezers naar hun mening te vragen. Met content dat zich ‘op het randje’ bevindt, maak je meningen bij de lezers los die ze onderling weer kunnen bespreken. Uiteindelijk blijft het een kwestie van verschillende dingen proberen en zien wat wel en wat niet aanslaat. Dit kun je niet altijd van tevoren voorspellen.

4. Zet LinkedIn gedurende het hele jaar in

Wanneer je LinkedIn het hele jaar inzet, bouw je continu aan volgers voor de company page. Door content te delen die relevant en leerzaam is voor jouw doelgroep, geef je ze een reden om jouw pagina te volgen. Hiervoor geldt dus kwaliteit boven kwantiteit. Om gestructureerd actief te zijn op LinkedIn, kan het verstandig zijn om een contentkalender te maken. Hiermee houd je het overzicht en heb je een stok achter de deur om daadwerkelijk iets te posten. Wanneer je actief bent op LinkedIn en hier volgers hebt opgebouwd, is het bij het lanceren van een event makkelijk om jouw doelgroep te bereiken.

5. Groter bereik met gesponsorde content

Op LinkedIn is het mogelijk om berichten van jouw bedrijfspagina betaald te ondersteunen. Hierbij kies je een bestaand bericht wat je extra onder de aandacht wilt brengen bij een bepaalde doelgroep. Deze doelgroep kun je heel specifiek selecteren. Bijvoorbeeld alleen huisartsen of marketing managers. Deze mensen zien jouw bericht in hun timeline. Ook hier geldt: maak je boodschap niet te commercieel. Deel leuke content die met het event te maken heeft en probeer de interactie te vinden met je doelgroep.