Ga naar het contactformulier of bel 030 - 60 39 114

Green Village als locatie voor jouw business bijeenkomst of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Ga naar het contactformulier of bel 030 - 60 39 114

Waarom eten een belangrijke rol speelt op evenementen

Bij het organiseren van een zakelijke bijeenkomst zoals een congres of evenement gaat het om de totale beleving. De zintuigen moeten worden geprikkeld. Iets zien, horen, ruiken, proeven en voelen kan voor een intense beleving zorgen waardoor je een blijvende indruk achterlaat. En dat is natuurlijk het uiteindelijke doel van je event: het bezorgen van een onvergetelijke ervaring. Food speelt hierbij een belangrijke rol. In deze blog lees je waarom eten daadwerkelijk zo’n belangrijke factor is op evenementen.

Opladen en netwerken

Voldoende en gezond eten heeft invloed op de gemoedstoestand van de mens en draagt zo bij aan meer productiviteit. Daarom is het belangrijk om vooraf na te denken over de hoeveelheid eetmomenten voor je gasten tijdens een zakelijke bijeenkomst. Een aantal momenten van ontspanning zijn altijd welkom én belangrijk. Dit biedt gasten de gelegenheid om even de benen te strekken en de gedachten te verzetten. Het is een moment om bij te tanken en jezelf weer op te laden voor de rest van het evenement. Wil je netwerken stimuleren tijdens jouw congres? Dan is voldoende eetmomenten inlassen een must. De gasten hebben de gelegenheid om interessante personen te ontmoeten met wie ze graag in contact willen komen. Eten verbindt. Letterlijk!

Food passend bij je gasten

Bezoekers van een evenement laten zich over het algemeen graag verrassen door kwalitatief gezonde opties en spannende smaken. Voor een succesvolle culinaire invulling is het belangrijk om in kaart te hebben wie nu precies jouw doelgroep is. Voor het samenstellen van het culinaire aanbod dien je de volgende punten helder op een rijtje te hebben: leeftijd, geslacht, het type mens en de branche waarin de gast werkzaam is. Zo laat je de culinaire invulling perfect aansluiten bij de doelgroep. Denk daarnaast ook aan speciale dieetwensen. Breng dit tijdens het uitnodigingstraject al in kaart zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Heb je in kaart wie je gasten zijn en welke culinaire invulling hierbij past? Dan kun je zelfs nog een stapje verder gaan door je eigen producten te laten ontwikkelen, gerelateerd aan jouw evenement of bedrijf. Denk maar eens aan een bedrijfscocktail, die jouw imago uitstraalt door middel van de kleuren van het logo.

Hoe eten letterlijk verbindt

Food is niet meer zoals het was. Mensen worden kritischer, veeleisender. Ze weten er steeds meer over en verdiepen zich steeds meer in producten, smaken en bereiding. Zij zijn voortdurend op zoek naar verbinding: met elkaar, met de omgeving en met eten. We lichten twee voorbeelden uit van hoe eten letterlijk verbindt.

  • Shared dining is een concept dat op tafel wordt geserveerd aan grote groepen. Schalen vol met verschillende gerechten komen in het midden van de tafel te staan. Gasten kunnen dan naar eigen voorkeur hun gerechten pakken. Een voordeel is het gemak van het blijven zitten aan tafel. Dit maakt de sfeer gezellig en intiem. Op zakelijk gebied kun je blijven netwerken zonder van de tafel weg te hoeven lopen. Het stimuleert gesprekken en brengt de gasten dichter bij elkaar.
  • Een walking dinner is een moderne en informele dinervorm waarbij de gasten meerdere kleine culinaire gerechten voorgeschoteld krijgen. Een walking dinner kenmerkt zich door de kleine hapjes welke uit de hand gegeten kunnen worden. De gasten zijn vrij om rond te lopen, aan een statafel te staan of te gaan zitten. Het voordeel vergeleken met een tafelschikking is dat mensen niet onderbroken worden in hun gesprekken en men zelf de gesprekspartner kan kiezen.